torsdag 3 september 2009

Trettiotvå dagar kvar - Något i halsen

Någonting är det definitivt. Det som igår kväll var en irritation långt ner i halsen har idag utvecklats till en smärta. Jag vaknade med ett rivjärn i strupen – hon vaknade med svåra problem att svälja och dessutom lite feber. Så dagen blev inte lika härlig som gårdagen. Jag tar tillbaka allt jag sa om att få ligga ner med gott samvete för idag var det rent besvärligt. Jag hittar inte riktigt skrivarglöden känner jag. Har långt till flytet. Känner mig märkligt nog arg på henne som jobbar i en smitthärd. För att hon har smittat mig. Varför känner jag så?
     Nästa känsla är oro – kanske rent utsagt rädsla. Fast tanten på vårdguiden kallade Svininfluensan för uppsjåsad av media… dock kan man ju inte låta bli att ta åt sig av alla skräckrubriker.
      Nej, nu måste jag lägga mig. Får se hur det blir med skrivandet i dagarna som följer. Förlåt.


______________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar