onsdag 2 september 2009

Trettiotre dagar kvar - Ingenting

Tänkte jag skulle skissa lite mer på mina planer idag men Hon vaknade med ont i halsen och mådde dessutom lite illa. Hon tänkte ju direkt på svininfluensan. Jag visste inte vad jag skulle tro. Hon ringde och rådfrågade sin chef och blev tillsagd att stanna hemma. Skulle det vara svinet ville de inte ha in det på daghemmet – resonerade hon klokt. Så vi blev hemma – i väntan på bättre tider och ingenting hände. Ingenting alls. Men vi hade väldigt mysigt. En sån där dag då man inte kan göra annat än inget och dessutom med gott samvete. Vi höll oss i sängen och pratade och hon nyste lite och jag hämtade te och bredde mackor och vi såg en film och massa skräpteve och jag sprang ner till affären och handlade lite godis och glass som toppade dagen. Nu sover hon och jag är märkligt nog jättetrött själv. Trött av att inte lyfta ett finger. Eller kanske trött av att aldrig tillåta sig själv att vakna. Trött och med en svag smärta långt, långt ner i halsen.
Nöff?


_____________________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar